DSI kiire kasv ja kvaliteedijuhtimise transformatsioon 2023. aastal

27.03.2024 / Martin Vali / RCA Quality Solutions

Artikkel DefSecIntel Solutions (DSI) ja RCA Quality Solutions koostööst ning saavutustest DSI muundamisel pisikesest start-up ettevõttest edukamate eesti ettevõtete sekka (Aasta Kaitsetööstusettevõte 2023).

Artiklis kajastame juhtimissüsteemi vundamendi loomist ning liigume sealt järgnevates artiklites edasi teiste oluliste kasvamist võimaldavate teemade juurde.

DSI ja RCA koostöö

2023. aasta juunis alustas DSI, mille eesotsas oli ettevõtlik Jaanus Tamm, teekonda, mis ei piirdunud ainult kiire kasvuga, vaid hõlmas ka süsteemset kvaliteedijuhtimise arendamist. Selle eesmärgiks oli luua tugev alus ettevõtte strateegiliste eesmärkide saavutamiseks ja kvaliteedi tagamiseks.

Tänapäeva ärimaailmas on edukas koostöö võti strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. See artikkel heidab valgust RCA ja DSI vahelisele partnerlusele, mis on suurepärane näide sellest, kuidas kahe ettevõtte ühised pingutused võivad viia märkimisväärsete tulemusteni.

 

Eesmärgid

 

DSI eesmärk oli selge – saavutada ISO 9001 sertifikaat 2023. aasta lõpuks ja eskaleerida tootmist 2024. aastal ja edasi hetkel kümnetelt ühikutelt sadadesse ühikutesse, mis nõuab hoopis teist laadi lähenemist.

 

RCA Quality Solutionsi roll

 

DSI pöördus RCA poole, et saavutada oma kvaliteedijuhtimise eesmärgid. RCA tegevjuht ja asutaja Martin Vali ning kaasasutaja ja protsessidisainer Kätlin Kreitsmann aitasid DSI-l määratleda ja kaardistada protsesse, kasutades selleks 2c8 modelleerimistarkvara, ja seada üles Sharepointi dokumentide haldussüsteemi. Lisaks ISO 9001 kvaliteedijuhtimisstandardile sooviti juurutada ka ISO 14001 keskkonnajuhtimisstandard ning kuna tegemist on kaitsetööstusettevõttega, siis oli mõistlik ka kohe juurutada AQAP 2110 NATO kvaliteedi tagamise nõuete standardit toote arendusele ja tootmisele.

Teostus

2023. aasta juunis algas koostöö. Tol hetkel oli DSI-l umbes 15 töötajat, kuid arvestades ettevõtte visiooni – kasvada ülikiiresti ja suurendada käivet üle kümne korra nelja aasta jooksul, siis oli ka arusaadav, et soovitud visiooni elluviimiseks on vaja kõik vajalikud kompetentsid ja positsioonid kiiresti katta. Visiooni saavutamiseks oli selgelt näha vajadust kvaliteedijuhtimise ja tootmisvõimekuse kasvatamise järele.

Martin, olles kogenud nii juhtimissüsteemide kui ka tootmiste ülesehitamisel, võttis enda kohustuseks juhtimissüsteemi ja tootmise ülesehitamise interim juhina. Esimese asjana vaatati üle ettevõtte olukord ning pandi paika kriitilise tähtsusega postitsioonid – kvaliteedijuht ja tootmisjuht. Kuigi tootmine oli peamiselt tol hetkel allhankesse antud, siis eskaleerimiseks sellest ei piisanud. Seega oli vaja kiiresti need kaks võtmepositsiooni täita.

 

Jaanuse meenutus koostööle:

”Me kasvasime väga kiiresti ja nii lühikese ajaga ei olnud võimalik enda inimesi palgata ja välja õpetada, seega võtsime sisse interim juhina väga suurte kogemustega Martini koos oma meeskonnaga. Märkimisväärne oli nende suutlikus kohaneda meie olude ja vajadustega ning ehitada üles väikese bürokraatiaga tervikliku süsteemi vundamendi, mis võimaldas lihtsasti sinna peale integreerida hiljem järgmiseid ettevõtte osasid.

Käivitatud protsesside üleandmine meie tiimi uutele vastutavatele inimestele oli väga sujuv ja toetav. Kui peaksin uuesti seda protsessi läbima, siis valiksin kindlasti uuesti RCA meeskonna.”

ISO 9001, ISO 14001 ja AQAP 2110

Kuigi ISO 9001 sertifikaadi omamine on vajalik selleks, et osaleda riigihangetel, siis oli see tegelikkuses ainult üks aste terviklikus kvaliteedisüsteemis.

Martin, pideva parendamise eksperdina, soovis teha DSI-st musternäidise pideva parendamise kultuuri loomisel, et DSI-l oleks võimalus vältida neid raskusi, mis tekivad enamus ettevõtetes – tulekahju kustutamise mentaliteedi juurdumine.

Tulekahju mentaliteet on ettevõttes juurdunud

ISO standarite juurutamine

Esimese asjana tuli luua keskkond, kus juhtimssüsteemiga seotud dokumente hoida. Selleks loodi Microsoft Sharepoint-s kaustasüsteem. Kaustasüsteemi ülesseadmise kompetentsist oleneb, kui hästi ühilduvad pärast protsessid kaustasüsteemiga, et töötaja leiaks kõik vajaliku kiiresti üles.

Näide juhtimissüsteemi kasutadest

Teiseks tuli ära otsustada, kas hakata looma Wordi põhiseid protseduure või võtta kasutusele protsesside modelleerimise tarkvara. Kuna DSI on innovatiivne, siis sai otsustatud kasutusele võtta protsesside modelleerimise tarkvara 2c8

Näide juuhtimissüsteemi esilehest tarkvaras 2c8 (ei ole seotud DSI-ga)

Protsesside kaardistamiseks tehti kogu ettevõttele protsessijuhtimise koolitus ja kaasati kõik pruuni paber meetodi põhjal protsesse kaardistama, mis oli hea viis kõigil parkitline kogemus saada ja ühlustada arusaamist osakondade vahel.

Pruuni paberi metoodika protsesside kaardistamiseks

Kolmandaks tekitati pideva parendamise kultuuri loomise eelduseks olev probleemide register koos lahendamismeetoditega projekti- ja taskijuhtimise platvormile Youtrack. Sellistel platvormidel nagu Youtrack ja Jira Work Management on probleemidega tegelemine ülimugav ja efektiivne, sest võimaldab probleemide lahendamisega seotud ülesandeid jagada üle ettevõtte. Lisaks on juhtkonnal kogu aeg ajakohane info kõikidest ettevõtte ülesannetest, sh probleemidest ja nende staatustest.

 
Juhtkonna nädalakoosoleku sisend reklamatsioonide osas Jiras (Ei ole seotud DSI-ga)

Neli kuud peale projekti algust (septembris) ühines ettevõttega väga kogenud kvaliteedijuht Kaia-Kristiina Kirikal, kellele anti kogu juhtimissüsteemi lõppviimistlemine üle novembris toimuvaks auditiks ning kelle võimekus kvaliteedijuhtimise alal oli projektis asendamatu. Sertifitseerimise audit läbiti ilma ühegi mittevastavusteta. Selleks hetkeks oli DSI-s juba 40 töötajat.

Kaia meenutus: 

“Minu DSI-ga liitumine oli üleminekuperioodil sujuv, mis oli tingitud juba olemasolevast kvaliteedijuhtimissüsteemi baasvundamendist, mille olid rajanud Martin ja tema meeskond. Töötajate teadlikkus protsessijuhtimise metoodikast ja juba rakendatud mittevastavuste käsitlemise protsess aitasid mul kiiresti meeskonnaga kohaneda ja tõhusalt panustada ettevõtte kvaliteedijuhtimissüsteemi edasiarendamisse, tagades sellega pideva parendamise kultuuri.”

Tunnustus

DSI valiti 2023. aasta kaitsetööstusettevõteks ning 2024. aastal, pärast intensiivset ja sihipärast tööd, pälvis DSI tegevjuht Jaanus EY Aasta Ettevõtja tiitli, mis on tunnustus nii tema juhtimisoskustele kui ka kogu meeskonna pingutustele.

 

Martini sõnade kaudu tuleb esile Jaanuse erakordne juhtimisstiil: 

“Jaanus kuulab oma meeskonda ja usaldab neid määral, mis on haruldane. Ta ei ole mitte ainult juht, vaid ka eestvedaja, kes osaleb aktiivselt meeskonna igapäevaelus, isegi olles teel Ukrainasse või Ukrainas kohapeal. Jaanus osaleb regulaarselt probleemide lahendamise koosolekutel, näidates üles pühendumust ja osalust isegi keerulistes olukordades.

Jaanuse juhtimisfilosoofia on erakordne. Ta mitte ainult ei seadista eesmärke, vaid ka osaleb nende saavutamises, luues kultuuri, kus iga meeskonnaliige tunneb end väärtuslikuna. Tema lähenemine probleemide lahendamisele ja meeskonna kaasamisele on eeskujuks paljudele juhtidele.”

Järeldus ja tuleviku vaade

DSI teekond 2023. aastal oli enam kui lihtsalt laienemine ja sertifikaatide saamine. See oli tõestus ettevõtte pühendumusest kvaliteedile, innovatsioonile ja pidevale parendamisele. Nende edulugu on inspiratsiooniks paljudele ettevõtetele, kes soovivad kasvada ja samal ajal säilitada kõrgeimaid kvaliteedistandardeid.

 

KKK

  1. Mis on ISO 9001?
    ISO 9001 on rahvusvaheline standard, mis määratleb nõuded kvaliteedijuhtimissüsteemile, aidates organisatsioonidel suurendada tõhusust ja kliendirahulolu.

  2. Miks on kvaliteedijuhtimine oluline?
    Kvaliteedijuhtimine aitab tagada toodete ja teenuste järjepidevust, suurendada klientide rahulolu ja optimeerida protsesse, mis omakorda toob kaasa parema jõudluse ja kasvu.

  3. Kuidas mõjutab kvaliteedijuhtimine ettevõtte kasvu?
    Tugev kvaliteedijuhtimissüsteem võimaldab ettevõttel mitte ainult vältida vigu ja parandada protsesse, vaid ka suurendada klientide usaldust ja seeläbi kindlustada ettevõtte jätkusuutlikku kasvu.

  4. Mis on olnud peamised sammud DSI kvaliteedisüsteemi arendamisel?
    Peamised sammud hõlmasid protsesside kaardistamist, standarditele vastavuse saavutamist ja pideva parendamise kultuuri loomist, et tagada kvaliteedi säilitamine ja parandamine.

  5. Kuidas aitas RCA DSI eesmärkide saavutamisele kaasa?
    RCA pakkus ekspertteadmisi ja -teenuseid protsesside optimeerimisel, süsteemide seadistamisel ja kvaliteedistandarditele vastavuse tagamisel, mis oli kriitilise tähtsusega DSI eesmärkide saavutamisel.

  6. Millist mõju on see koostöö ettevõtetele avaldanud?
    Koostöö on viinud mõlemad ettevõtted uuele tasemele – DSI on saavutanud olulise kasvu ja tunnustuse, samas kui RCA on tõestanud oma võimekust aidata klientidel saavutada nende strateegilisi eesmärke.

Koostöö ja pühendumus eesmärkidele on see, mis loob tõelise edu aluse. RCA ja DSI koostöö on selle väite elav tõestus, pakkudes väärtuslikke õppetunde ja inspiratsiooni kõigile, kes soovivad saavutada suurepäraseid tulemusi ärimaailmas.

 

RCA Quality Solutions pakub ettevõttetele tuge teel täiuslikkuse poole, ennetades või lahendades tekkinud probleeme.